Рекомендації
для роботи з обдарованими учнями
в природничо – математичному напрямку.
І. Рекомендації для створення соціально – сприятливих умов розвитку обдарованих учнів.
1.1. Створення сприятливих фізіологічних умов:
а) забезпечення стану стабільності і спокою;
б) усунення факторів, які відволікають.
2. Створення атмосфери розуміння і чуйності.
3. У взаємостосунках дорослим дотримуватися особистісно – орієнтованих напрямків, а саме:
а) відрізняти вчинок від особистісних якостей учня;
б) не припускати авторитарного нав’язування своєї думки і суджень;
в) уникати засудження, мотивувати діяльність позитивною установкою на учня.
ІІ. Рекомендації для розвитку інтелектуальної сфери і творчого росту обдарованої дитини.
1. Оновлення й поповнювання теоретично – інформаційний потенціал.
2. Розширювати прийоми теоретичного, абстрактно – логічного мислення.
3. Формувати вміння бачити цілісну картину світу через усвідомлення природних, соціальних і наукових взаємозв’язків, теоретичних і практичних положень різних наук.
4. Розвивати варіативність, гнучкість мислення.
5. Залучати до розв’язування нестандартних задач, творчих проблем, які вимагають раціоналізаторських підходів.
6. Заохочувати оригінальність підходів у- розв2яуванні задач, спонукати до створення власних теорій і моделей, розвивати технічно – конструкторські навички.
ІІІ. Рекомендації для створення сприятливих міжособистісних стосунків у колективі.
1.Формувати адекватну самооцінку.
2. Формувати комунікативні навички, залучати до позакласної роботи.
3. Сприяти формуванню доброзичливої атмосфери в класі щодо обдарованих учнів.