Вчителі початкової школи
Опанасенко Віра Миколаївна - вчитель вищої категорії. Переможець обласного конкурсу "Класний керівник року"
Стасюк Олена Станіславівна - вчитель вищої категорії, звання- "Старший вчитель". Вчитель - новатор, впроваджує здоров'язберігаючу технологію "ПіснеЗнайка", працює за програмою "Інтелект України".
Зінченко Таісія Тарасівна - вчитель вищої категорії, впроваджує новітні технології. Талановитий , креативний вчитель
Зуєва Наталя Олександрівна - вчитель першої категорії. Переможець конкурсу шкільних газет, талановита поетеса. Переможець всеукраїнського літературного конкурсу "Ми всі
Дудник Лідія Михайлівна, вихователь ГПД родом з дитинства!"
Візитна картка
початкової школи №17 м. Миколаєва
Початкова школа – це: 6 вчителів
Вища категорія -4
І категорія -2
ІІ категорія –1
Спеціаліст –
Звання «Старший вчитель» - 2
Основні напрямки роботи :
- Особистісно орієнтовані уроки в початковій школі.
- Формування життєвої компетентності молодших школярів.
- Створення атмосфери психологічного комфорту
- Розумне поєднання традицій і новаторства в навчально-виховному процесі
Завдання :
1. Максимально враховувати індивідуальні здібності учнів.
2. Всебічно розвивати юну особистість.
3. Пізнавати, діяти ,спілкуватися, жити.
4. Розкриття і розвиток творчих здібностей учнів.
5. Активне використання нових педагогічних технологій, ППД.
6. Формування свідомої, активної особистості та громадянина.
7. Виховання і навчання на основі природничих задатків молодшого школяра.
Професійне кредо:
«Учитель не той, хто вчить, а той у кого вчаться»
Девіз:
«Навчання повинно бути цікавим»
Завдання методичного об’єднання:
- Підвищення рівня методичної підготовки вчителів;
- Обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;
- Інтеграція в навчально-виховний процес раціональних методів і прийомів навчання;
- Пропагування підходів до організації навчання і виховання;
- Створення умов для самоосвіти вчителів;
- Здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.
Мета:
- Надавати реальну допомогу вчителеві у розв’язанні актуальних проблем навчально-виховного процесу;
- Стимулювати вчителів до творчих пошуків, педагогічних інновацій та шляхів їх впровадження у педагогічну діяльність;
- Використовувати творчі можливості вчителів у справі розвитку особистості учнів;
- Підвищити мотиваційні тенденції особистості вчителя та їх вплив на розвиток педагогічного процесу в школі;
- Сприяти активізації людського фактора – особистості, її творчої діяльності, охоплюючи всіх вчителів різними формами методичної роботи, спонукаючи їх під час вивчення організаційно-методичних документів до активізації та осмислення позиції вчителя в гуманістичній парадигмі особистісно-розвивального підходу до освітнього процесу;
- Вивчати психологічні механізми розвитку особистості, підвищувати психодіагностичну майстерність шкільного педагога.
Анкета - звіт
результативності роботи методичного об’єднання
вчителів початкових класів
Керівник Стасюк О.С.
Миколаївської ЗОШ № 17 за 2015 – 2016 навчальний рік
П.І.Б. вчителя | Проблемна тема | Форма узагальнення | Вивчення ППД |
Стасюк Олена Станіславівна | «Ігрова діяльність на уроці як засіб формування вміння вчитися» | Збірка | «Використання ігрових технологій на уроках у початковій школі» Анциферова Лариса Вікторівна ЗОШ№31 |
Зуєва Наталя Олександрівна | «Розвиток творчого потенціалу особистості на уроках української мови засобами інтерактивних технологій» | Виступ на м/о , педраді | «Розвиток творчих здібностей учнів початкових класів на уроках літературного читання» Черноусова Наталія Володимирівна , ЗОШ№19 |
Зінченко Таісія Тарасівна | «Формування ключових компетентностей в учнів початкових класів засобами інтерактивного навчання» | Збірка | «Формування здоров’язбережувальних компетенцій учнів початкової школи» Вітковська Олена Данилівна, ЗОШ №32 |
Опанасенко Віра Миколаївна | «Застосування мнемотехніки у роботі з молодшими школярами як засіб формування предметних компетенцій» | Збірка | |
Дудник Лідія Михайлівна | «Формування самоосвітньої компетентності в учнів початкових класів на заняттях в ГПД» | Розробки занять | «Педагогічне просвітництво батьків молодших школярів. Комплексно - цільова програма «Сім’я і школа - компетентний учень» Височанська Ольга Володимирівна, ЗОШ№24 |
2. Участь у конкурсах професійної майстерності
Назва конкурсу | Назва конкурсного матеріалу | Результати |
Панорама творчих уроків -2016 «Формування критичного мислення» | Підсумковий урок за розділом «З чистого джерела народної творчості» в 3-А класі | учасник |
Панорама творчих уроків -2016 «Формування критичного мислення» | Урок математики в 2 класі. «Розвязування простих задач на порівняння. Знаходження невідомого від’ємний. Дії над величинами» | учасник |
Панорама творчих уроків -2016 «Формування критичного мислення» | Тема «Леся Українка – поетична квітка України», Л.Українка. «Давня весна» Літературне читання – 4 клас | учасник |
Панорама творчих уроків -2016 «Формування критичного мислення» | Урок читання – 1 клас Тема: Закріплення букви Е. | учасник |
3. Публікації вчителів у фаховій періодиці, на сторінках інтернет – видань, тощо
Журнал, газета, інтернет - видання | Назва роботи |
Методичний портал | Підсумковий урок за розділом «З чистого джерела народної творчості» в 3-А класі – літературне читання Вч. Зуєва Н.О. |
Методичний портал | 1) Опис досвіду з теми : «Впровадження здоровя’зберігаючих технологій у навчально виховний процес у початкових класах» 2) «Впровадження особистісно зорієнтованої системи виховання як важливий засіб формування класу» Вч. Зінченко Т.Т. |
Методичний портал | Перший урок – «Україна – моя Україна» Вч. Опанасенко В.М. |
Методичний портал | Виховний захід «Зимовий дивограй» Вч. Дудник Л.М. |
Методичний портал | 2) Шляхи формування соціально – трудової компетентності в початковій школі ( з досвіду роботи) Вч.Стасюк О.С. |
4. Відкриті уроки та позакласні заходи
П.І.Б. | Клас | Дата ( місяць, рік ) | Тема уроку, назва заходу |
Зуєва Наталя Олександрівна | 3-А | 16.12.15 | Літературне читання. «Підсумковий урок «З чистого джерела народної творчості». |
Зуєва Наталя Олександрівна | 3-А | 03.03.16 | Родинне свято «Жіночий день» |
Стасюк Олена Станіславівна | 4-А | 14.12.15 | Математика «Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху. Залежність швидкості від зміни відстані при сталому часі» |
Опанасенко Віра Миколаївна | 1-А | 16.12.15 | . Навчання грамоти «Закріплення вивчення букви -е. Розвиток мовлення за текстом М.Познанської «У метро». |
Опанасенко Віра Миколаївна | 1-А | Російська мова «Времена года. Весна.» | |
Зінченко Таісія Тарасівна | 2-А | 15.12.15 Березень Березень | Позакласний захід на запрошення в 2 класі « Подорож країною здоров’я» Родинне свято «Весна у край наш прилетіла» «Розвязування простих задач на порівняння. Знаходження невідомого від’ємний. Дії над величинами» |
Дудник Лідія Михайлівна | ГПД | 15.12.16 |
5. Виступи на педагогічних радах, семінарах, конференціях (в тому числі міських), тощо
П.І.Б | Захід | Тема виступу |
Стасюк Олена Станіславівна | Педрада Відеосалон (НМЦ) | Підсумки роботи м/о вчителів початкових класів « «Навчання з «Піснезнайкою»: нові підходи до гармонізуючої освіти» |
Опанасенко Віра Миколаївна | Педагогічні читання | Гуманістичні |
Зінченко Таісія Тарасівна | Педрада Педрада | «Самоаналіз досягнення мети й виконання завдань між атестаційного періоду вчителя початкових класів» « Творче застосування інновацій у навчально виховний процес , їх вплив на результати й досягнення базових компетентностей учнів» |
Зуєва Наталя Олександрівна | ||
Дудник Лідія Михайлівна |
6. Участь у роботі міських проектних, творчих та консалтингових групах ( назва групи):
Стасюк О.С. – участь на Всеукраїнській науково-педагогічній конференції «Інноваційний навчальний заклад» ( 17.03.16) ;
Участь у міській творчій групі «Кроки по впровадженню медико-педагогічного проекту «Гармонія інтелекту та здоров’я»
7.Результативність участі в міських, обласних, Всеукраїнських учнівських конкурсах та олімпіадах:
Вчитель | Назва конкурсу | клас | П.І. переможця ( або кількість призових місць ) |
Зуєва Наталя Олександрівна | Олімпіада з української мови (ІІ етап) Олімпіада з «Я у світі» | 3-А 3-А | Лотнік Марія ( 3 місце) Подопригора Марія (2 місце) |
Зуєва Наталя Олександрівна | «Люби і знай свій рідний край» «Український сувенір» | 3-А | Куценко Іван (1місце) Куценко Іван, Нечай Діана, Лотнік Марія |
Зуєва Наталя Олександрівна | «Колосок» «Бобер» «Кенгуру» «Геліантус» «Кришталева сова» «Весняний колосок» «Соняшник» | 3-А | 10 4 4 10 6 12 5 |
Опанасенко Віра Миколаївна | «Геліантус» «Соняшник» «Весняний колосок» | 1-А | 5 5 8 |
Зінченко Таісія Тарасівна | «Соняшник» «Кенгуру» «Колосок» «Український сувенір» | 2-А | 8 5 9 4 |
Стасюк Олена Станіславівна | «Люби і знай свій рідний край» «Український сувенір» «Колосок» «Бобер» «Кенгуру» «Геліантус» «Кришталева сова» «Весняний колосок» «Соняшник» | 4-А | 1 1 8 5 7 10 3 5 6 |
8. Які технічні, дидактичні , електронні засоби навчання придбані протягом навчального року
Вчитель | предмет | клас | Назва засобу навчання |
Стасюк Олена Станіславівна | Літературне читання Математика Укр.мова | 4 | Збірки «Позакласне читання», «Я люблю читати» Картки «експрес-контроль» Картки «експрес-контроль», диктанти -тренажери Електроні підручники з усіх предметів Монітор , мишка |
Опанасенко Віра Миколаївна | 1 | картки | |
Зуєва Наталя Олександрівна | Літературне читання Математика Укр.мова | 3 | Збірки «Позакласне читання», «Я люблю читати» Картки «експрес-контроль» Картки «експрес-контроль» |
Зінченко Таісія Тарасівна | Літературне читання Математика | 2 | Збірки «Позакласне читання» Картки «експрес-контроль» |
9. Участь у вебінарах, форумах, тренінгах, дистанційних засіданнях проблемних груп тощо
П.І.по Б. вчителя | Тема, проблема |
Стасюк Олена Станіславівна | 1) Участь у вебінарі ВГ «Основа», серпень 2015 «Мотивація через гру. Електроні тренажери» 2) Участь у майстер-класі Дистанційної Академії ВГ «Основа» «Секрети додавання Інтерактивності у навчальну презентацію «Рower point»- 19.02.16
3) Участь у майстер-класі Дистанційної Академії ВГ «Основа» «Створення навчального відео» - 18.02.16
|
Рівень якості знань учнів 2 – 4 класів 2015 – 2016 навчальний рік
Вчитель | Клас | Українська мова | Українське читання | Російська мова | Математика | Природознавство | Я у світі | Трудове навчання | ОТМ | Основи здоров’я | Якість знань 2015\2016 | Якість знань 2014\2015 | Якість знань 2013\2014 |
Зуєва Н.О. | 3 | 80 | 87 | 77 | 73 | 80 | 90 | 96 | - | - | 83 | 83% | - |
Стасюк О.С. | 4 | 54 | 79 | - | 54 | 67 | 83 | 91 | - | - | 71 | 87% | 77% |
Зінченко Т.Т. | 2 | 62 | 85 | 74 | 62 | 76 | - | 97 | - | - | 76 | 86% | 86% |
Всього | 77 | 85 | 82 |
10. Рівень навчальних досягнень учнів за результатами ДПА
Пред-мет
| ПІБ учителя | Кіль-кість уч-нів всього | Складали ДПА | По-чат-ко-вий рі-вен. | Серед-ній рівень | Дос-татній рівень | Висо-кий рівень | Се-редній бал | Якіст. знань | Піврічна к.р. | |
Се-редній бал | Якіст.знань | ||||||||||
Укр. мова | Стасюк О.С. | 24
| 23
| - | 9(39,1%) | 10(43,4%) | 4(17,4%) | 7.1 | 60,8% | 6,5 | 58,8 |
Літ. чит. | 24
| 23
| - | 11(47,8%) | 8(34,8%)
| 4(17,4%) | 6.9 | 52,2% | - | - | |
Мате-мати-ка | 24
| 23
| - | 13(56,5%) | 4(17,4%) | 6(26%) | 7.0 | 43,4% | 5,8
| 50% |
Кваліфікаційний рівень педагогів
Навчальний рік | Всього | Вища категорія | І категорія | ІІ категорія | Спеціаліст | Вчитель методист | Старший вчитель |
2013-2014 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | |
2014-2015 | 5 | 2 | 2 | 1 | 2 | ||
2015-2016 | 5 | 3 | 1 | 1 | - | - | 2 |
Навчальний рік | Кількість атестуємих педагогів | Підвищили каліф. категорію | Підтвердили каліф. категорію | Встановлено педагогічне звання | |||||
2 кат. | 1 кат. | вища | 2 кат. | 1 кат. | вища | ст. вчитель | вч. методист | ||
2013-2014 | 1 | 1 | |||||||
2014-2015 | |||||||||
2015-2016 | 1 | 1 |
Курсова перепідготовка педагогічних працівників
Навчальний рік | Всього вчителів | Курсова перепідготовка |
2013-2014 | 5 | |
2014-2015 | 5 | 1 |
2015-2016 | 5 | 1 |
Стимулювання пізнавальної самостійності, творчої активності молодших школярів засобами нестандартного уроку
Мета сучасної шкільної освіти – не тільки дати дітям суму знань, але й навчити застосовувати їх у практичній роботі, тобто формувати в школярів ключові та життєві компетентності. Компетентнісне навчання – це потреба сьогодення. Швидкий розвиток науки, зростання обсягу нової інформації потребують від сучасної школи підготовки активних, самостійних людей, які мали б високі творчі здібності та володіли б певними якостями, уміли б самостійно критично та творчо мислити, знаходити шляхи вирішення проблеми, грамотно опрацьовувати інформацію; удосконалювали розвиток особистості, інтелекту, культурного рівня.
На сьогоднішній день перебудова навчально-виховного процесу відбувається надто повільно. На багатьох уроках час витрачається непродуктивно, навчально-виховні цілі досягаються далеко не повністю. Нерідко заняття переобтяжені фактичним матеріалом; недостатня увага приділяється застосуванню знань. Ці та інші недоліки в організації уроку знижують його педагогічну ефективність, ведуть до перевантаження учнів, роблять їх навчальну працю нудною, малопродуктивною. Очевидно, одним із можливих варіантів розв'язання проблеми може стати застосування нестандартних форм проведення уроків в навчально-виховному процесі.
Нестандартний урок – це „імпровізоване навчальне заняття, що має нетрадиційну структуру ”. Найпоширеніші серед них:
- інтегрований урок, урок - лекція, урок - мандрівка, урок - екскурсія, урок — семінар, урок — залік, які застосовуються тоді, коли необхідно подати інформацію, якої немає в навчальних посібниках, для її наступної поглибленої переробки.
- урок - лото, урок - композиція, урок - огляд знань, урок - аукціон, урок - казка. Крок - диспут, урок - діалог, урок - круглий стіл, урок - турнір. Урок - КВК, урок - Брейн - ринг, урок - Що?, Де?, Коли?, урок - форум, урок - телеміст – забезпечують взаємодію в процесі спілкування суб'єктів навчання в умовах парної роботи, роботи малих груп, між групової роботи між учителем і школярем виникає співтворчість.
Такі уроки „дозволяють урізноманітнювати навчальну діяльність, відійти від чітких рамок стандартного уроку з його незмінною структурою: опитування, пояснення, закріплення, домашнє завдання; сприяють підвищенню активності учнів, а отже – і ефективності уроку ”. Для ефективної організації навчально-пізнавальної діяльності учнів у сучасній школі нестандартні уроки слід починати впроваджувати з початкової ланки.
Як же зробити так, щоб дитина засвоювала нові поняття з різних навчальних дисциплін, опановувала нову інформацію, спробувала застосовувати її під час вироблення нових умінь та навичок і разом з тим почувала себе впевненою, бажала вчитися. Основне завдання сучасного вчителя - залучити учнів до активної та самостійної діяльності. Він повинен знаходитися в постійному пошуку таких форм і методів навчання, які б забезпечували не тільки інтенсивне оволодіння базових знань, умінь і навичок, що вимагає чинна програма, але й викликає в учнів інтерес до знань, прагнення до навчання. Отже, поліпшити якість навчання, виховання і розвитку учнів можливо тільки за умови цілеспрямованого систематичного й послідовного удосконалення уроку як форми організації навчально - виховного процесу.
Робота колег, власний педагогічний досвід дають змогу стверджувати: проведення нестандартних уроків по - перше, зацікавлює майже всіх учнів; по — друге, базує на грі, яка розряджає напружену обстановку, допомагає створити атмосферу невимушеності та веселий настрій у дітей; по — третє, стимулює до розвитку творчих задатків учнів: кмітливості, логічного мислення, уяви.
Вже певний час вчителі початкових класів використовують у своїй роботі різноманітні форми нестандартніх уроків. Яким би не був нетрадиційний урок (урок - казка , урок - подорож , урок-дослідження , урок - вікторина ...), провідним прийомом залишається ситуація гри та пошуку.
До системи нетрадиційних уроків можна віднести і такий тип уроку , який отримав назву урок -дослідження.
Урок-дослідження - це такий урок, на якому навчальне завдання піддається розгляду ( вивчення ) в усній формі. Саме на такий тип уроку покладається завдання приведення в систему , а в необхідних випадках і поглиблення досліджуваного матеріалу. Хотілося б поділитися деякими своїми міркуваннями про побудову і зміст таких уроків . Як приклад опишу основні організаційні моменти , ідеї побудови та реалізації такого уроку.
Вважаю, що саме такі уроки сприяють усвідомленому і міцному засвоєнню програмного матеріалу, розвивають творчу активність учнів , їх кмітливість , допитливість і формують певне світобачення .
Працюючи з учнями 1-2 класів , то частіше використовуємо такі форми нестандартних уроків , як «Урок - подорож» і « Урок - казка» , оскільки вважаємо , що саме такого роду уроки сприяють більш безболісному переходу вчорашніх дошколят від ігрової діяльності до навчальної , сприяють розвитку пізнавального інтересу і скороченню адаптаційного періоду .
Нижче наведу приклад таких нестандартних уроків , проведених в 1 класі . Вчитель першого класу : Зінченко Т.Т.
Тема уроку учнів 1 класу: Закріплення понять «більше» , «менше» і «дорівнює ». Форма уроку: Урок - казка . Перед даними урокам вона ставила такі цілі: закріпити знання учнями понять «більше» , «менше» і « стільки ж » ; формувати вміння порівнювати числа; вчити дітей розрізняти геометричні фігури; розвивати увагу , уяву , пам'ять і вчитися у героїв К. І. Чуковського дружбу і взаємовиручку .
Даний урок можна назвати з елементами інтегрування . Їй разом з дітьми вдалося вдало поєднувати і закріплювати математичні поняття «більше» , «менше» , «дорівнює» з виразним читанням напам'ять одного з найулюбленіших віршів К. І. Чуковського « Муха- Цокотуха » і дізнаватися нове про комах. Використання наочності і цікавих ігрових ситуацій на цьому уроці допомагало першокласникам краще включитися в роботу і успішно справлятися із завданнями різного характеру ( ребуси , головоломки , завдання з геометричним матеріалом та інші). Обігрування найбільш важких елементів навчального процесу стимулює пізнавальні сили молодших школярів , зближує навчальний процес з життям , робить засвоювані знання зрозумілими. Казка - найбільш близька і найбільш адекватна дитячому сприйняттю форма збагнення життя . Завершується урок порятунком мухи завдяки спільним старанням , підбиттям підсумку уроку і веселим танцем. Розумна цікавість на заняттях з математики має велику педагогічну цінність.
Форма « урок - подорож» має казкову основу і дозволяє:
- Оживити теоретичний матеріал уроку; представити його в контексті реального життя ;
- Підключити багату фантазію учнів; їх емоційну сферу до процесу пізнання ;
- Провести реальну соціально -моральну проблематику - подолання труднощів , моральний вибір , соціальні та моральні оцінки вчинків , як казкових персонажів , так і своїх власних . Коли діти допомагають казковим героям , вони вчаться допомагати своїм близьким людям . Таким чином , використовуючи комплексний підхід і елемент гри , намагаюся ефективно реалізувати поставлені завдання.
Майже кожен нестандартний урок має інтригуючий початок , що вже змушує учнів зацікавитися майбутньою роботою : «Чи любите ви пригоди? Хочете відправитися в морську подорож ? Сьогодні на уроці вас чекають зустрічі з мешканцями морського дна , які приготували вам цікаві завдання . Чи готові ви проявити свої знання та вміння ? » І на данному уроці включила і загадки , і розповіді про підводних жителів , показ ілюстрацій ( медуза , восьминіг , морська зірка , морський їжак ).
Школярі абсолютно одностайні в думці: коли цікаво вчитися , хочеться вчитися. Цікаво те , що викликає подив , будить думку , викликає бажання зрозуміти явище . На уроках мови дитині доводитися засвоювати такі абстрактні поняття , як « частини мови ». Між дітьми і граматикою створюється свого роду психологічний бар'єр. Деякі учні її вчать , але не люблять , вона не входить у коло їхніх власних інтересів. І щоб подолати цей бар'єр , потрібно «оживити» засвоєння граматики : внести в роботу елементи образності , фантазії , гри.
Практичним обгрунтуванням ролі нестандартних уроків в активізації пізнавального інтересу є результати анкетування серед учнів початкових класів. Дітям була запропонована серія питань:
Які уроки вам більше подобаються?
а) у традиційній формі – про5 %
б) уроки-подорожі - 30%
в) уроки - дослідження - 20%
г) уроки - ігри - 20%
д) уроки-казки - 25%
У всі часи педагога хвилювала проблема , як зробити так , щоб всім було цікаво на уроці , щоб всі були залучені в навчальний процес , щоб не залишилося жодного байдужого .
Успішність навчання багато в чому визначається інтересом до досліджуваного предмета . Про це знають усі: і вчителі, і батьки, та й самі учні. А от домогтися того , щоб діти вчилися із захопленням , з радістю йшли на урок , на жаль , вдається не завжди. Особливо важко сформувати позитивну мотивацію у дітей з невеликими здібностями , слаборозвиненою емоційною сферою та вольовими якостями. Одним із засобів вирішення цієї проблеми є проведення нестандартних уроків . Нетрадиційного уроку повинна передувати ретельна підготовка . При виборі форми уроку вчитель повинен враховувати як рівень підготовленості і специфічні характеристики класу , так і особливості власного характеру і темпераменту .
У підготовці нестандартних уроків і позакласних заходів бере участь не тільки вчитель , а й учні , так як значний час на такому уроці відводиться поданням домашніх заготовок. Ця обставина дозволяє дати посильне завдання кожному учневі відповідно до його можливостями , схильностями , інтересами .
У процесі проведення таких уроків вирішується проблема диференціації навчання , розширюються рамки навчальної програми , з'являється реальна можливість , працюючи в зоні найближчого розвитку кожної дитини , підняти авторитет навіть самого слабкого учня .
Але є деякі складності і проблеми використання нестандартних уроків:
- затрати більшого часу на підготовку і проведення таких уроків;
- не всі учні в рівній мірі активні;
- організаційні труднощі (дисципліна, правила поведінки);
- ускладнюється система оцінювання, аналізу результатів навчання;
- забезпечення науково-методичної і матеріально-технічної бази навчання;
- знаходження певного місця таких уроків в навчально-виховному процесі тощо.
Враховуючи накопичений нами певний досвід, а саме: опрацьовування теоретичного матеріалу, обговорення власних наробок на методичних об’єднаннях, взаємовідвідування на уроках, дає можливість урізноманітнювати навчальну діяльність та забезпечувати високу ефективність сучасних уроків. Тому з метою реалізації творчих здібностей учнів та вчителів, ми пропонуємо запросити вчителів відвідати у грудні тиждень початкових класів, в якому ми хотіли б представити серію нестандартних уроків.
Самоосвіта вчителів початкової школи
№ | ПІБ вчителя | Стаж | Категорія | Рік підв. кваліфікації | Атестація | Тема самоосвіти | Форма підведення підсумків |
1 | Стасюк Олена Станіславівна | 20 | вища | 2011 | 2013 | Формування вміння вчитися через ігрову діяльність на уроці | Відкриті уроки, позакласні заходи, виступи на педраді, засіданнях м/о |
2 | Зінченко Таїсія Тарасівна | перша | 2010 | Формування компетентностей молодших школярів через пізнавальну діяльність | Відкриті уроки, позакласні заходи, виступи на педраді, засіданнях м/о | ||
3 | Опанасенко Віра Миколаївна | 20 | Вища | 2012 | 2009 | Формування критичного мислення в молодших школярів | Відкриті уроки, позакласні заходи, виступи на педраді, засіданнях м/о |
4 | Зуєва Наталя Олександрівн | 14 | перша | 2012 | 2013 | Розвиток творчого потенціалу особистості на уроках рідної мови та читання засобами інтерактивних технологій | Відкриті уроки, позакласні заходи, виступи на педраді, засіданнях м/о |
5 | Базиленко Лідія Петрівна | 48 | Вища, «Старший вчитель» | 20 | 20 | Реалізація технології формування критичного мислення на уроках читання і письма | Відкриті уроки, позакласні заходи, виступи на педраді, засіданнях м/о |
6 | Дудник Лідія Михайлівна | 6 | друга | 2012 | 2013 | Розвиток пізнавальної активності учнів в процесі ставлення до свого здоров’я | Відкриті уроки, позакласні заходи, виступи на педраді, засіданнях м/о |
Зуєва Наталя Олександрівна,
вчитель початкових класів,
вчитель першої категорії
Курсова перепідготовка – 2012р.
Атестація – 2013р.
Проблемні теми:
2007-2009рр. – «Групова робота на уроках української мови»
2009 – 2012рр. –Формування читацької компетентності молодших школярів»
2012-2013рр. – «Розвиток творчого потенціалу особистості на уроках рідної мови та читання засобами інтерактивних технологій»
Є членом міської творчої групи «Школа педагогічної майстерності».
Брала участь у педрадах школи, підготували виступи «Організація здоров’язберігаючої діяльності учнів початкових класів» (2007-2008); «Розвиток учнівського самоврядування в початкових класах через колективні творчі справи» (2008-2009н.р.)
Виступала на семінарах-практикумах з питаннями «Майстерність вчителя у вирішенні конфліктних ситуацій» (2007-2008 н.р.), «Розвиток навички читання як засіб формування особистості школяра» (2007-2008 н.р.), «Використання інноваційних технологій на уроках образотворчого мистецтва і трудового навчання» (2009-2010 н.р.)
Вела семінар у 2008-2009н.р. «Групова навчальна діяльність молодших школярів» .
Виступала на нараді при директорі з питанням «Адаптація учнів 5 класу», вела семінар «Адаптація учнів 5 класу» (2008-2009 н.р.)
Беру активну участь в засіданнях методичного об’єднання вчителів початкової школи. Підготувала виступи з тем «Методичні прийоми створення ситуації успіху» , «Результативність впровадження передового педагогічного досвіду», «Зерна досвіду. Ярмарок педагогічних ідей».
Уклала збірки «Завдання для покращення навичок читання» (2008-2009 н.р.), «Ранкові вітання в початковій школі» (2008-2009 н.р.).
Розробила «Рекомендації для вчителів щодо формування в учнів самоосвітньої компетентності» (2009-2010 н.р.), «Рекомендації для учнів щодо організації самоосвітньої діяльності» (2009-20010 н.р.)
Брала участь у конкурсі педагогічної творчості (2009 – 2010н.р.), поетичний конкурс.
Щороку проводжу відкриті уроки,відкриті виховні заходи, виховні години .
Учениця Дубініна Марія брала участь у районному конкурс і «Поетична пристань» і посіла 2 місце (2008 – 2009н.р.).
Кір`янова Євгенія посіла 2 місце в обласному конкурсі декоративно-ужиткового мистецтва (2008-2009 н.р.).
На всеукраїнському конкурсі шкільних газет (2008-2009н.р.) учні класу посіли 1 місце в номінації «Друкована шкільна газета».
Веремій Аліна посіла 1 місце в шкільній олімпіаді з математики, Ільїн Максим посів 1 місце в шкільній олімпіаді з української мови (2010-2011 н.р.)
4 учні класу (Кравчишин Павло, Веремій Аліна, Весела Аміна, Ільїн Максим) взяли участь в Всеукраїнському математичному конкурсі «Кенгуру».
7 учнів (Албіна Дмитро, Голубенко Дмитро, Ільїн Максим, Кравчишин Павло, Бабміндра Богдан, Зажицька Катерина, Аліфіренко Наталя) взяли участь у Всеукраїнському конкурсі з природознавства «Смішний колосок».
Дубова Діана взяла участь в обласному конкурсі «Початкове технічне конструювання» (2010-2011 н.р.).
Щорічно учні беруть участь в конкурсі малюнків з правил дорожнього руху та протипожежної безпеки.
Стасюк Олена Станіславівна
Вчитель початкових класів,
вчитель вищої категорії
Курсова перепідготовка – 2011р.
Атестація – 2013р
Проблемні теми:
2006 – 2007рр. – «Використання нестандартних методик навчання як засіб підвищення ефективності уроку»
2007-2008рр. – « Групова навчальна діяльність як вид пізнавальної діяльності школярів»
2008-2010рр. «Впровадження музико-терапевтичної педагогіки «ПіснеЗнайка» як засіб підвищення ефективності уроку»
2010-2011рр. – «Оптимізація уроку в початковій школі через використання інформаційно- комунікаційних технологій»
2011-2012 рр. –«Формування інформаційної компетентності молодших школярів»
2012-2013 рр. «Формування вміння вчитися через ігрову діяльність на уроці»
У 2006-2012рр. працювала над темою «Використання інтерактивних методів навчання , як засіб підвищення ефективності уроку», яка тісно пов’язана з проблемною темою методоб’єднання «Удосконалення уроку один із шляхів формування життєвої компетентності молодших школярів « та темою школи « Удосконалення уроку в особистісно орієнтованій технології як засіб розвитку творчої особистості вчителя й учня». Щоб вивчити особисту тему і впроваджувати її у практику я працюю 5 рік в 4 етапи (під теми).
Працюючи над власною темою я виконувала завдання м/о:
-забезпечення необхідного рівня знань згідно з державними стандартами в умовах переходу на новий зміст структури навчання;
- вивчення і застосування інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду з використанням групової та індивідуальної діяльності;
- формування життєвої компетентності на кожному уроці;
- розвиток творчих здібностей учнів.
А також виконую завдання школи:
- організація успішного навчання без перевантаження, збереження здоров’я дітей;
- упровадження сучасних технологій
-матеріально технічне забезпечення навчально – виховного процесу.
Тому на уроках постійно використовую «ПіснеЗнайку», групові, диференційовані та індивідуальні форми роботи, ігрові моменти, інтерактивні методи навчання, інформацйно - комунікаційні технології.
Постійно працюю над власним розвитком і займаюсь самоосвітою і отримані знання та досвід впроваджую в свою роботу.
За період з 2006-2012рр. брала участь у роботі міських груп: «Групова робота учнів на уроках» (2006-2008); «Перші кроки впровадження музико-терапевтичної педагогіки «ПіснеЗнайка» (2008-2010рр.); «Пошук» - використання ІКТ (2010 -2011р), керівник кафедри математиків в заочній школі «Надія»,
Для перейняття досвіду по впровадженню «ПіснеЗнайки» відвідала семінар у м.Київ у «Либідь» №34 , де відбулася зустріч з автором цієї технології Н.О.Яновською. Відвідала семінари в ІППО «Сучасний погляд на педагогічну і психологічну науку» (200-2007); «Проектна технологія», «Впровадження здоровязберігаючих технологій у навчально – виховний процес», «Вплив В.Сухомлинського на розвиток сучасної освіти» (2010-2011рр).
Була в 2007-2008р. була керівником семінару – практикуму вчителів початкових класів ЗОШ№17 «Диференціація навчання молодших школярів», а також брала участь у щорічних семінарах – практикумі « Критичне мислення молодших школярів» - 2009-2010р.; «Групова робота учнів початкових класів на уроках» - 2008-2009рр, «Критичне мислення молодших школярів» - 2009-2010рр.
Працювала у заочній школі «Надія» для обдарованих дітей – 2007-2008., 2012-2013рр.
Для колег щорічно проводжу відкриті уроки, а в 2009 – 2010н.р. – для вчителів міста. Конспекти уроків з використанням новітніх технологій друкувалися в освітянському журналі «Відкритий урок» - 2009-2010 (сертифікати); в інтернет – журналі «Учительський журнал on-line» , видавництво «Основа» - 2010-2011рр., 2012р. інтернет сайт «Урок» - 2011р.; «Про підсумки проведення предметного тижня початкової школи» - в газеті «Відкритий урок» , лютий 2011р.
Випустила збірку із досвіду роботи «Впровадження музико – терапевтичної педагогіки «ПіснеЗнайка» (2010-2011рр.)
Постійно беру участь у педрадах школи, роботі м/о. Вивчаю методичну методичну педагогічну літературу. Взяла участь в обласному конкурсі «Досягнення педагогічних працівників Миколаївщини – 2010р»., Перемогла у конкурсі «Краща авторська розробка місяця» у категорії «Початкове навчання та виховання на порталі «Учительський журнал он-лайн»
Працюючи над проблемною темою і удосконалюючи свій саморозвиток, значні удосконалення відбулися і в проведенні уроків, їх якості. Це впливає на успішність учнів , їх розвиток: сприяє гармонійному розвитку дітей, попереджує перевтому і стрес; покращує успішність, дає можливість комфортно отримати знання про навколишній світ; орієнтує на здоровий спосіб життя, розвиває духовний світ і творчі здібності .
Так, Войтенко Д. – 2010 – 2011рр. конкурс з української мови ім..П.Яцика – 6 місце(ІІетап); Забарчук К. взяла участь у Всеукраїнському конкурсі експериментально-дослідницьких робіт з природознавства «Юний дослідник»
Войтенко Д., Забарчук Н. 2010-2011 Конкурс з природознавства – «Золотий колосок», Гюллер А., 2010-2011н.р. «Срібний колосок»; 5 учнів взяли участь у всеукраїнському математичному конкурсі «Кенгуру»; 9 учнів взяли участь у всеукраїнському конкурсі з природознавства «Смішний колосок»
9 учнів (1 клас) – у всеукраїнському конкурсі з природознавства
Опанасенко Віра Миколаївна,
вчитель початкових класів,
вчитель вищої категорії.
Курсова перепідготовка – 2008р.
Атестація – 2009р.
Проблемні теми :
2006 -2007рр. «Проектна діяльність учнів на уроках»
2007 – 2009рр. «Самоосвітня діяльність молодших школярів»
2009-2011рр. «Формування критичного мислення в молодших школярів»
Протягом 2009-2011 рр. :
- Звіт о самоосвіті (робота над проблемною темою «Формування критичного мислення в молодших школярів») – виступ на нараді.
- «Постановка мети та завдань уроку» - ( психологічний семінар)
- « Застосування інтерактивних методів навчання на уроках читання».
- Оформила збірку «Формування критичного мислення в молодших школярів»
Протягом 2007-2009рр.:
- Творчий звіт роботи над проблемною темою «Самоосвітня діяльність молодших школярів» - виступ на нараді.
- «Диференціювання навчальних завдань на різних етапах уроку»
- «Самоврядування в початковій школі» - виступ на засіданні методичного об’єднанні класних керівників
- «Самовиховання учнів» - виступ на психологічному семінарі.
- «Гра – як засіб формування навички читання» (з досвіду роботи)
- «Труднощі у засвоєнні графічних навичок письма шестирічними першокласниками та шляхи їх подолання»
- «Формування індивідуального досвіду участі школяра в навчальному процесі»
- Оформила збірку «Самоосвітня діяльність молодших школярів»
2006 – 2007рр.:
«Формування здорового способу життя в молодших школярів на уроках основи здоров’я»
«Гра, як ефективний метод засвоєння знань, вмінь та навичок учнів» ,
«Формування комунікативних умінь та навичок на уроках української мови та читання»
«Технологія проведення особистісно-орієнтованого уроку в 1-4 класах»
«Психологізація – один із принципів методики проведення особистісно орієнтованого уроку»
Взяла участь у конкурсі «Класний керівник»
Участь учнів:
2010-2011рр.:
- Конкурс ім..П.Яцика – Тидень Д. – 8місце
- Шкільна олімпіада з української мови – Гуменюк О. – 1 місце
- Шкільна олімпіада з математики – Іванова Л. – 1 місце
- Конкурс малюнків « Мій рідний край»
- Школа «Надія» - Іванова Л.
- Конкурс «Колосок» - Гуменюк О. – «Золотий сертифікат»
- Конкурс «Кенгуру»
- 2009-2010н.р.:
- Конкурс ім..П.Яцика – Тидень Д. – 5місце
- Шкільна олімпіада з математики – Іванова Л.- 1місце
- Міська олімпіада з математики – Іванова Л. – 6місце
- Конкурс «Колосок» - Гуменюк О. – «Золотий колосок», Тидень Д. , Іванова Л. – «Срібний колосок»
- Конкурс малюнків
- 2008-2009 : конкурс малюнків по ПДР, шкільні олімпіади
- 2007—2008 рр. – конкурс малюнків по пожежній безпеці – Тидень 1 місце (область)
- Конкур малюнків по ПДР