Заняття для учнів 3-го класу

«Чи вмію я дружити?»

Мета: навчити дітей цінувати дружбу, розвиток комунікативних здібностей та емоційної сфери дитини, створення атмосфери співпраці під час заняття

Завдання:

- Сприяння формуванню навичок спілкування;

- Формування рефлексивних навичок;

- Допомога у визначенні важливих якостей для дружби;

- Створення умов для розвитку творчих здібностей.

- Розширення знань дітей про дружбу: розглянути поняття: «Дружба», «Справжній друг», «Товариш». Визначити закони дружби.

- Розвиток уміння аргументувати свою точку зору.

- Формування моральних якостей учнів: вміння дружити, берегти дружні стосунки з однолітками, спілкуватися в колективі.

- Виховання доброзичливості, поваги один до одного.

Хід заняття.

1. Заняття починається під музику пісні Е.Шаінського «Дружба крепкая».

2. Подорож до Країни Дружби

Сьогодні ми вирушимо з вами в Країну Дружби. У цій Країні були всі, хто коли-небудь дружив або дружить зараз.

Сядьте зручніше, закрийте очі. Я хочу запросити вас в подорож на повітряній кулі. Залазьте в кошик кулі, влаштовуйтеся там, намагайтеся не заважати один одному. Міцно тримайтеся за плетені борта кабіни, щоб не впасти. А тепер в дорогу. Подорож починається. Куля повільно піднімається в синє небо. Відчуваєте, як вітер обвіває обличчя? Тут, високо в небі, ми летимо над різними країнами, над лісами і полями. Ось на горизонті з'явилася Країна Дружби. Куля повільно опускається. Постарайтеся подумки побачити цю країну, її жителів. Може бути, ви побачите там персонажів відомих вам мультфільмів або фільмів, яких можна назвати справжніми друзями. Бачите? А може, ви бачите там своїх друзів? Розгляньте їх. Привітайте їх, привітайтеся за руку, можете навіть обійняти їх від душі. Відчуйте атмосферу Країни Дружби. Вона тепла і серцева. У ній світить сонце, дме теплий вітерець. А тепер ми повертаємося на кулю. Вона піднімається в небо, ми махаємо жителям Країни Дружба і летимо назад в наш клас. Ми приземляємося. Виходимо. Відкриваємо Очі.

- Якою ви побачили Країну Дружби?

- Чи бачили ви там своїх друзів?

3. Мозковий штурм

Діти, у кожного з нас своє уявлення про те, що таке дружба і хто такий справжній друг.

- Як ви для себе визначаєте, що таке дружба?

- Чим дружба відрізняється від приятельства?

(Відбувається обговорення, в ході якого робляться висновки:

• справжня дружба може тривати довгі роки;

• справжній друг буде з тобою і в радості і в горі;

• дружба - це відносини рівних;

• дружба вимагає відданості, довіри, спільних інтересів і цінностей;

• дружба повинна зростати, а не стояти на місці.)

4. Бесіда.

.... Що ж таке справжня дружба? Як вона проявляється? Однозначних відповідей на ці питання не існує. Але задуматися над цими питаннями має кожен. Поняття протилежне дружбі - Егоїзм. Якщо людина егоїст, то у нього не може бути справжнього друга .... Володимир Іванович Даль у своєму «Тлумачному словнику» наводить ось таке визначення дружби. Прочитайте, будь ласка, його на дошці.

На перше місце знаменитий письменник ставить БЕЗКОРИСЛИВІСТЬ. Ти дружиш з людиною не для того, щоб він тобі що-небудь хороше зробив, не тому, що це вигідно. Ти дружиш з людиною тому, що він близький тобі у всьому.

5. Вправа "Справжній друг".

Зараз я попрошу кожного з вас, передаючи м'яч по колу, закінчити речення: "Справжній друг - це той, хто ...".

(Друг - це той, кому ми віримо, хто не зрадить, не підведе, здатний підтримати, поспівчувати. Другові ми можемо довірити свої одкровення.)

Чому саме ці якості ви вважаєте найважливішими в дружбі? (Відповіді дітей.)

Друзів не буває багато: хоча відносини можуть бути добрими і теплими з багатьма, але лише деяким ми довіряємо свої проблеми і переживання. Підніміть руку ті, у кого є справжній друг - такий, якому можна довірити?

- Ми пов'язані по життю з багатьма людьми: з одними вчимося в класі, з іншими проводимо вільний час, з третіми зустрічаємося в гуртку, секції. Ми пов'язані спільною діяльністю (заняттям). І якщо у вас спільні інтереси, симпатія, то можна цих хлопців назвати товаришами. Дружба ж це вищий ступінь товариства.

Друзі - це люди, з якими пов'язує взаємна довіра, єдність поглядів і інтересів, відданість, яка доходила до самопожертви. Вона приносить радість і задоволення від спілкування.

6. Робота з казкою (казкотерапія)

Сьогодні ми з Вами спробуємо розібратися в тому, що ж може перешкодити дружбі, що може її зруйнувати. А допоможе нам у цьому "Казка про дружбу і її втрату" Ігоря Вікторовича Вачкова.

Жили-були два мурашки Мур і Рум. Вони були дуже великими друзями і понад усе цінували свою дружбу. Одного разу посперечалися Мур і Рум з Травневим Жуком, що не може бути на світі такої речі, яка змогла б зруйнувати їхню дружбу.

- Ми впевнені - що б не трапилося, наша дружба не може зникнути! - Говорили мурашки. - Можеш, як завгодно випробувати нас, дружба залишиться незламною.

- Ви хочете піддати вашу дружбу випробуванню? - Запитав старий і мудрий Жук. - Чи варто? Якщо ви втратите вашу дружбу, відновити її буде дуже складно.

- Ми не боїмося випробувань. Перевір нас! - Наполягали мурашки. - А якщо наша дружба не витримає, значить, вона не потрібна нам.

- Ну що ж, добре. Але потім нарікайте тільки на себе, - сказав Травневий Жук. - Ходімо до Бджоли-Чаклунки, і нехай вона своїм чаклунством змінить щось у вас. Подивимося, чи втримається ваша дружба.

Вирушили Мур і Рум до Бджоли і розповіли їй про своє бажання довести, що немає речі, здатної знищити їх дружбу.

Подумала Бджола-Чаклунка, пожужжала заклинання, тихенько торкнулася мурах своїм жалом і - вони забули мову, якою спілкувалися.

Але нітрохи не зашкодило це дружбі мурах. Вони зуміли чудово обійтися без слів і швидко навчилися розуміти один одного.

Тоді Бджола-Чаклунка повернула мурашкам здатність спілкуватися своєю мовою, але прожужжала нові заклинання і торкнувшись друзів своїм жалом, поселила в їхніх душах злобу. "Тепер-то точно посваряться!" - Подумав Травневий Жук. Але Мур і Рум вилили свою лють, переламавши сухі травинки і палички, і, звільнившись від неї, обнялися знову.

Бджола позбавила мурах від злісних почуттів, але зробила грубими і брехливими їх мови. Стали мурахи ображати один одного, і вже, здавалося, приходить кінець їхній дружбі. Але друзям вдалося зупинитися. Вони зуміли пробачити один одному зухвалі і несправедливі слова, і дружба їх встояла.

Розгубилася, було, Бджола-Чаклунка. Однак знявши закляття грубості й обману з мурашиних промов, спробувала ще раз: викликала вона у мурашок найсильніший страх перед світом. Довго Мур і Рум не наважувалися вилізти з-під листочків, де ховалися від всіх оточуючих небезпек і один від одного. І все ж вилізли вони - і об'єдналися: удвох не так страшно. І дружба перемогла страх.

Нічого не змогли вдіяти з мурашиної дружбою і жадоба влади, викликана в їхніх серцях Чаклункою, і сумні переживання чарівного походження.

Нічого більше не могла придумати Бджола-Чаклунка. Тоді старий Травневий Жук поворушив задумливо вусами і сказав Бджолі:

- Одне тільки знищить їхню дружбу. Але чи зможеш ти, потім повернути все, як було - ось що мене турбує!

Пошептались вони про щось з Бджолою і висловили мурашкам свої сумніви в необхідності останнього чаклунства. Однак Мур і Рум, як ніколи впевнені в силі своєї дружби, наполягали на останньому, сьомому, випробуванні.

Робити нічого. В останній раз взялася ворожити Бджола. І сама здивувалася результату: відвернулися колишні друзі один від одного і поповзли в різні боки. Як не старалася Бджола, не вдалося їй зняти чар з Мура і Рума і відновити дружбу.

Чому? Тому що наворожена нею якість руйнує все - навіть самі добрі стосунки. Тому що як хвороба проникає вона в душу і відокремлює одну живу істоту від усіх інших живих істот. Тому що ворожа це якість всякому щирому і доброму спілкуванню. Ніяка дружба не встоїть, якщо прокидається в душі Егоїзм.

Обговорення казки.

7. Вправа «Ромашка»

Учні обговорюють питання: «Якими якостями повинен володіти справжній друг?»

/учні отримують величезну квітку - ромашку і на кожній пелюстці пишуть по одній найголовнішій на їх погляд якості, без якої дружба не може бути. Потім прикріплюють ці пелюстки до квітки на дошці. /

8. Вправа «Долоньки»

Учні об'єднуються в групи по 5 осіб, кожна дитина отримує долоньку, на якій пише своє ім'я і на одному з пальчиків якість свого характеру (за що його цінують друзі). Потім долонька передається сусідові зліва і він також пише якість на наступному пальчику. Таким чином, до власника долонька повертається повністю заповнена.

Потім всі долоньки прикріплюються на спільний ватман і створюють справжній «Дружний портрет класу»

9. Арт-терапевтична робота «Портрет мого кращого друга»

Учні малюють свого друга і представляють свій малюнок класу (за бажанням).

10. Заняття завершується переглядом мультфільму «Крихітка Єнот»

- Посміхайтеся частіше і нехай у вашому житті буде якомога більше справжніх і відданих друзів.

ஜ══════════════════════ஜ
Година психолога: "Торгівля людьми"
ஜ══════════════════════ஜ

Структура заняття:

  1. Знайомство;
  2. Теоретичний блок: 1) Торгівля людьми та її форми (знайомство з поняттям торгівлі людьми та класифікацією її форм); 2)Як отримати допомогу: твоє життя в твоїх руках;
  3. Робота з міжнародними документами;
  4. Робота в групах: із ситуаціями з життя;
  5. Тренінгова робота: "Якою має бути об'ява по прийому на роботу, щоб не попастися на вудочку";
  6. Визначення засобів, щоб допомогти людям, що стали жертвами торгівлі людьми;
  7. Підбиття підсумків.

/Files/images/psihologchna_slujba_shkoli/11_klas/Фото1722.jpg/Files/images/psihologchna_slujba_shkoli/11_klas/Фото1724.jpg/Files/images/psihologchna_slujba_shkoli/11_klas/Фото1721.jpg

Діти залишилися задоволеними заняттям. Вони задавали питання, хто з однокласників знав відповідь - відповідав.

Групова робота пройшла на славу - діти дуже включалися емоційно в бесіду на такі серйозні теми.

Вважаємо, що спільними зусиллями з ними, ми маємо можливість попередити випадки, що несуть небезпеку стати жертвою подібного беззаконня!

ஜ══════════════════════ஜ
Мої емоції
ஜ══════════════════════ஜ

Емоції та почуття - процес відображення суб'єктивного відношення людини до об'єктів та явищ, оточуючого середовища, іншим людям та самого себе у формі безпосереднього переживання.

Всякая эмоция только обогащает жизнь.
Джон Голсуорси

/Files/images/psihologchna_slujba_shkoli/10_klas/P1100071.JPG

На цьому занятті 10 клас познайомився з поняттями та особливостями, функціями та видами емоцій.

Мета:

  1. Ознайомити підлітків з основними емоціями;
  2. Навчити диференціації емоцій та почуттів;
  3. Визначити емоційне благополуччя кожного з учнів;
  4. Показ учням способів зняття внутрішньої напруги, агресії, гніву, набуття навичок позбавлення від образи тощо.

Хід заняття:

  • Змістовна частина, що включає теоретичний блок;
  • Бесіда з учнями з приводу характеристики почуттів по зовнішнім ознакам та визначаємо разом які ф-ції виконують емоції;
  • Практична частина: діагностика та робота з емоційним станом.

/Files/images/psihologchna_slujba_shkoli/10_klas/P1100079.JPG

Під час заняття, учні:
  • дізналися про різноманіття емоцій;
  • навчилися самостійно встановлювати взаємозв'язок між емоціями, почуттями та подіями їх викликаючими;
  • навчилися використовувати прийоми боротьби з негативними переживаннями;
  • отримали гарний настрій та бажання продовжувати навчання (внаслідок розслабляючих вправ).

Після заняття деякі учні навіть зверталися індивідуально з різними питаннями по своєму емоційному стану та проблемами, що заважають успішному навчанню.

Цитати про емоції: http://textik.ru/citations/topic/emotsii/

ஜ══════════════════════ஜ
"Формула темперамента"
ஜ══════════════════════ஜ

В действительности я не ученый, не наблюдатель, не экспериментатор, не мыслитель. По темпераменту я не кто иной, как конкистадор — искатель приключений, если хотите перевести это — со всем любопытством, дерзостью и настойчивостью, свойственной людям этого сорта.

З. Фрейд

В 7 класі пройшла "година психолога" на визначення типу темперамента.

/Files/images/psihologchna_slujba_shkoli/7_klas/Фото1728.jpg

Мета заняття:

  1. Ознайомити дітей з поняттям "темпераменту";
  2. Визначити тип темпераменту кожного учня.

Хід заняття:

1. Теоретичне ознайомлення дітей з темпераментом та характером;

2. Групова робота по визначенню спільностей та відмінностей між поняттями темперамента та характера;

3. Діагностична робота (щоб кожен з учнів знав характеристики та особливості свого темпераменту);

4. Закріплення знань шляхом розбору проблемних ситуацій;

5. Підбиття підсумків та вираження вражень від заняття.

Усі учні успішно засвоїли наданий матеріал. Найбільше сподобалося використання знань на практиці, групова робота та найбільше емоцій викликали характеристики темпераменту, які вони отримали за результатами дослідження: "Все точно про мене :-)"

Позитивно здивовані та з гарним настроєм вони чекають психолога на наступну зустріч!

Кiлькiсть переглядiв: 5676